Czyszczenie filtra cząstek stałych Szczecin


Szybkie czyszczenie filtra cząstek stałych w Szczecinie

Filtr cząstek stałych jest stosowany w silnikach Diesela, wymaga dość częstego czyszczenia, dlatego że się zapycha. W takiej sytuacji nie należy odsuwać sprawy na bok lecz działać i to natychmiast, ponieważ może to doprowadzić do unieruchomienia auta oraz konieczności wymiany filtra. Cena tego podzespołu potrafi dochodzić do kilkunastu złotych, więc lepiej zadbać o niego niż potem żałować.

Przyczyn zapychania filtru

Główną przyczyną zapchania filtra jest nieregularna jazda samochodem w mieście. W tym etapie silnik nie osiąga optymalnej temperatury spalania, która jest konieczna do wypalania cząstek sadzy znajdującej się w wewnątrz filtru, przez co zostaje on zapchany. Gdy komputer pokładowy wykryje że filtr jest zapełniony w około 50%, zaczyna dostarczać paliwo tylko i wyłącznie do spalania wewnątrz niego. W tym momencie zaczyna się proces wypalania nadmiaru cząstek lecz jeśli będzie on przebiegał w sposób niepożądany czyli prowadzony jedynie w warunkach miejskich, przyniesie skutek odwrotny do zamierzonego. Dostarczane paliwo nie będzie się spalać we właściwy sposób a jego resztki zaczną spływać po ściankach cylindrów i mieszać się z olejem silnikowym, co w konsekwencji doprowadzi do pogorszenie się jego właściwości oraz w tym przypadku wymiany na nowy.

Jak czyścić filtr cząstek stałych?

Jedną z metod na wyczyszczenie filtra jest już wcześniej wspominane przepalenie go podczas jazdy w trasie. Podczas tego procesu samochód musi się poruszać z jednostajną prędkością przez dłuższy odcinek drogi, aby umożliwić odpowiednie wypalanie filtra. Oprócz ww. formy, istnieją jeszcze inne rodzaje:
• Wypalanie w trybie serwisowym
• Czyszczenie chemiczne filtra
• Ręczne czyszczenie

Serwisowe wypalanie to tzw. wypalanie wymuszone, polega ono na tym, że silnik samochodu zostaje wprowadzony w odpowiedni tryb pracy, w którym temperatura w wnętrzu filtra osiąga nawet 600 stopni C. Metoda jest bardzo skuteczna, potrafi nawet oczyścić filtr w 70%. Jednak tak wysoka wartość temperatury może doprowadzić do pożaru. Większość serwisów wymaga nawet od klienta podpisania specjalnego oświadczenia, że zdaje on sobie sprawę z możliwych konsekwencji tego zabiegu. Natomiast chemiczne czyszczenie filtra, które zwane jest jego regeneracją polega na wprowadzeniu do niego specjalnej mieszanki mającej na celu rozpuszczenie sadzy i wypłukanie jej z układu. Do ręcznego czyszczenia używa się różnego rodzaju preparatów, które zmniejszają ilości sadzy, nie wymaga on wymontowywania filtra. Jedynym zaleceniem jest wykonywanie operacji na zimny filtrze. Niestety ta metoda nie jest zbyt efektywna i wymaga częstego powtarzania aniżeli dwie poprzednie.

Warto zadbać o filtr i regularnie go czyść samemu przy pomocy różnych środków lub zlecieć to komuś innemu. Inaczej będziemy musieli wydać nie małe pieniądze na nowy filtr, która można by przeznaczyć na zupełnie inny cel.



Regeneracja
turbosprężarek



Regeneracja
osprzętu turbin



Skup i sprzedaż
turbosprężarek



Serwis turbosprężarek


Nasze usługi obejmują kompleksową naprawę turbosprężarek oraz precyzyjne czyszczenie filtrów cząstek stałych. Podczas pracy wykorzystujemy wysokiej klasy urządzenia z nowoczesnego parku maszyn, które pozwalają na zwiększenie efektywności oraz zoptymalizowanie procesu regeneracji.

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania!


Skontaktuj się z nami



Adres siedziby

TurboPort Sp. z o.o.
ul. Hrubieszowska 1
71-047 Szczecin
NIP: 852-26-18-140
KRS: 0000596322
REGON: 363494720


Zadzwoń teraz

+48 603 100 002
+48 603 100 234
+49 177 777 56 96

Doradzimy, podpowiemy i rozwiążemy Twój problem.


Jesteśmy do Twojej dyspozycji 6 dni w tygodniu:

Pon. - Pt.: 9:00 - 17:00
Sob.: 10:00 - 14:00

Darmowa wycena