Regeneracja filtrów cząstek stałych odpowiedzialnych za neutralizację spalin jest zabiegiem mechanicznym. Czynności te przeprowadzane są tylko i wyłącznie na terenie warsztatu samochodowego. W żadnym innym miejscu usługa taka nie może zostać wykonana.
CZYM JEST REGENERACJI FILTRA DPF W KAŻDYM SAMOCHODZIE?
Ważne: W pierwszej kolejności i na wstępie trzeba zaznaczyć, że regeneracja filtra nie jest identyczną czynnością, jaką bywa definitywne pozbycie się filtra z elementów wydechowych. Regeneracja filtra cząstek stałych DPF to proces czyszczenia zapchanego filtra DPF w Szczecinie. Elementu zamontowanego na stale w układzie wydechowym pojazdu.
Innymi słowy, samo czyszczenie, bo tak określa się regenerację filtra samochodowego. Polega na wprowadzeniu do jego obiegu środków chemicznych i użycia fal ultradźwiękowych rozbijających zanieczyszczenia. Dodatkowo zastosowana tu chemia w postaci płynu i wody usuwa wszelkie zalegające zabrudzenia w szczelinach filtra DPF. Proces ten wymaga jego wcześniejszego demontażu oraz umieszczenia go w specjalnej maszynie. Urządzeniem tego pokroju dysponują wyspecjalizowane w tym fachu warsztaty samochodowe.
URZĄDZENIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA PROCES REGENERACJI FILTRA DPF
W trakcie czyszczenia mechanicy samochodowi wykorzystują urządzenie wysokociśnieniowe. Działanie maszyny regenerującej filtry DPF opiera się na prawie hydrodynamiki dot.: przepływu wody z preparatem myjącym. Zjawisko to ma charakter turbulentny z siłą impulsu (cyklu), przy wykorzystaniu wysoko sprężonego powietrza. Powietrza wydostającego się bezpośrednio z kompresora.
REGENERACJA, JAK TO WYGLĄDA W PRAKTYCE?
Ruch cieczy myjącej wymuszany jest przez zewnętrzne ciśnienie, albowiem musi ono pokonać opory występujące w wewnętrznych ujściach. Ujściami tymi są kanały ─ obecnie stosowane we wszystkich typach filtrów cząstek stałych DPF na rynku.
CAŁY PROCES: leży u podstaw oddziaływań powierzchniowych wody. To właśnie tym sposobem ─ molekuły środka myjącego oraz wody szybciej łączą się z innymi cząsteczkami. Tym samym cząsteczki mogą z łatwością przenikać i odrywać brud od czyszczonych wewnętrznych struktur filtra.
Uwaga!: Powstające opory cieczy w trakcie przepływu, mają dużą prędkość. Inaczej określając tę kwestię, cechują się one wysokimi natężeniami wtórnymi (ścinającymi). Jednocześnie ten moment stanowi główny trzon całej operacji związanej z neutralizacją (usuwaniem) mocno skondensowanych złogów brudu wewnątrz filtra.
Na koniec pamiętajmy, że opisywana wyżej metoda pozwala na niezwykle dokładne usunięcie wszystkich rodzajów cząstek stałych, tj.: sadza, popioły, oleje. Ich likwidację zarówno z kanałów (mikroporowate przegrody filtra) wylotowych, jak i również dolotowych.