Specjalistyczna regeneracja SCR w Szczecinie
Selektywna redukcja katalityczna (SCR) jest sposobem przekształcania tlenków azotu, określanym również jako NOx za pomocą katalizatora w dwuatomowy azot (N2) i wody (H2O). Gazowy reduktor, zazwyczaj bezwodny amoniak, wodny amoniak lub mocznik, dodaje się do strumienia spalin lub gazów spalinowych i adsorbuje na katalizatorze. Dwutlenek węgla, CO2 jest produktem reakcji, gdy mocznik jest stosowany jako reduktor.
Stosowanie amoniaku jako środka regeneracyjnego zostało opatentowane w Stanach Zjednoczonych przez Engelhard Corporation w 1957 r. Rozwój technologii SCR był kontynuowany w Japonii i Stanach Zjednoczonych na początku lat 60. XX wieku, a badania koncentrowały się na tańszych i trwalszych środkach katalizujących. Pierwszy wielkoskalowy system SCR został zainstalowany przez IHI Corporation w 1978 r.
Komercyjne selektywne systemy regeneracji katalitycznej znajdują się zwykle w dużych kotłach użytkowych, kotłach przemysłowych i miejskich kotłach na stałe odpady, wykazano, że zmniejszają NOx o 70-95%. Nowsze zastosowania obejmują silniki wysokoprężne, takie jak silniki na dużych statkach, lokomotywach spalinowych, turbinach gazowych, a nawet samochodach.
Zastosowanie SCR ma obecnie kluczowe znaczenie dla spełnienia norm emisji spalin EURO6 dla ciężkich samochodów ciężarowych, a także dla samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych. W wielu przypadkach emisje NOx i PM (cząstek stałych) zostały zmniejszone o ponad 90% w porównaniu z pojazdami z początku lat dziewięćdziesiątych; dzięki w dużej mierze technologii SCR.
Katalizatory SCR są wykonane z różnych materiałów ceramicznych stosowanych jako nośnik, takich jak tlenek tytanu, a aktywnymi składnikami katalitycznymi są zazwyczaj tlenki metali podstawowych (takich jak wanad, molibden i wolfram), zeolity lub różne metale szlachetne. Opracowano także inny katalizator na bazie węgla aktywnego, który można stosować do usuwania NOx w niskich temperaturach. Każdy składnik katalizatora ma zalety i wady.
Katalizatory z metali nieszlachetnych, takie jak wanad i wolfram, nie mają wysokiej trwałości termicznej, ale są tańsze i działają bardzo dobrze w zakresach temperatur najczęściej spotykanych w zastosowaniach kotłów przemysłowych i użytkowych. Trwałość termiczna jest szczególnie ważna w samochodowych aplikacjach SCR, w których zastosowano filtr cząstek stałych z wymuszoną regeneracją. Mają także duży potencjał katalizujący do utleniania SO2 na SO3, który może być bardzo szkodliwy ze względu na jego kwaśne właściwości.
Regeneracja
turbosprężarek
Regeneracja
osprzętu turbin
Skup i sprzedaż
turbosprężarek
Serwis turbosprężarek
Skorzystaj z naszych usług
Nasze usługi obejmują kompleksową naprawę turbosprężarek oraz precyzyjne czyszczenie filtrów cząstek stałych. Podczas pracy wykorzystujemy wysokiej klasy urządzenia z nowoczesnego parku maszyn, które pozwalają na zwiększenie efektywności oraz zoptymalizowanie procesu regeneracji.
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania!
Skontaktuj się z nami
Adres siedziby
TurboPort Sp. z o.o.
ul. Hrubieszowska 1
71-047 Szczecin
NIP: 852-26-18-140
KRS: 0000596322
REGON: 363494720
Zadzwoń teraz
+48 603 100 002
+48 603 100 234
+49 177 777 56 96
Doradzimy, podpowiemy i rozwiążemy Twój problem.
Jesteśmy do Twojej dyspozycji 6 dni w tygodniu:
Pon. - Pt.: 9:00 - 16:00
Sob.: 10:00 - 12:00