Profesjonalne czyszczenie GPF w Szczecinie
Filtr cząstek stałych stosowany w silnikach benzynowych, nosi nazwę filtra GPF (ang. gasoline particulate filter). Nie różni się on znacząco od tego stosowanego w silnikach Diesla, dlatego wymaga tak samo jak on okresowego czyszczenia. W innym wypadku doprowadzimy do stanu, w którym GPF zapcha się i unieruchomi pojazd. W tym artykule dowiesz jak czyścić GPF i dlaczego jest w ogóle stosowany.
Po co ten filtr ?
Cząstki stałe to inaczej sadza, która powstaje w wyniku nieodpowiedniego procesu spalania paliwa. Zmiana norm na Euro 5 oraz Euro 6, wymusiła montowanie w silnikach benzynowych filtru cząstek stałych, ponieważ nie były one w stanie spełnić tych norm. Dlatego filtr GPF jest stosunkowo nowym rodzajem filtru, a od 2018 roku istnieje obowiązek jego montażu w nowych modelach aut. Mimo tego, że bezpośredni wtrysk paliwa jest nazywany najbardziej ekologicznym, cząstki sadzy i tak powstają w czasie eksploatacji. Wszystko przez mieszankę paliwową, która jest nierównomiernie rozprowadzana w cylindrze, co skutkuje większą emisją cząstek przez układ wydechowy oraz osadzanie się już wspominanej sadzy.
Czy GPF jest lepszy od DPF-a ?
Czy filtr GPF zapycha się tak samo często jak jego bardzie popularny odpowiednik w silnikach Diesla czyli DPF? W tym wypadku nie istnieją jeszcze dokładne dane na ten temat, ponieważ filtr jest używany dopiero od niedawna, a na ostateczny werdykt trzeba będzie poczekać. Jednak już teraz wiadomo, że dzięki doświadczeniu zdobytemu podczas testowania oraz projektowania DPF-a, udało im się wytworzyć większą temperaturę spalania we wnętrzu filtra niż temu, który stosuje się w silniku Diesla. Dzięki temu proces wypalania przebiega sprawniej oraz zajmuje mniej czasu, dodatkowo szansa, że zostanie on zakłócony jest zdecydowanie mniejsza. Dlatego w teorii powinien być znacznie trwalszy od DPF-a.
Czyszczenie GPF-a
Proces czyszczenia w niczym nie odbiega od czyszczenia filtra DPF, jednym ze sposobów jest już wymienione wypalania filtra w czasie jazdy. Natomiast można go również czyścić ręcznie za pomocą chemikaliów lub specjalnych płynów, ważne aby nie był rozgrzany. Innym sposobem jest udanie się do serwisu i użycie jednej z ich metod, które oferuje serwis, jeżeli filtr jest bardzo zapchany. Jednak w przypadku GPF-a nie powinno to być tak częstym widokiem, ponieważ jest łatwiejszy w utrzymaniu niż np. DPF. Dlatego tylko okresowa konserwacja w domu lub wypalanie w czasie jazdy powinno wystarczyć.
Filtr GPF na pewno w swojej konstrukcji jest zdecydowanie lepszy typ niż jego poprzednik w silnikach Diesla. Dzięki temu może oszczędzić wielu problemów oraz kosztów związanych z jego wymianą, a nie należy on do najtańszych.
Regeneracja
turbosprężarek
Regeneracja
osprzętu turbin
Skup i sprzedaż
turbosprężarek
Serwis turbosprężarek
Skorzystaj z naszych usług
Nasze usługi obejmują kompleksową naprawę turbosprężarek oraz precyzyjne czyszczenie filtrów cząstek stałych. Podczas pracy wykorzystujemy wysokiej klasy urządzenia z nowoczesnego parku maszyn, które pozwalają na zwiększenie efektywności oraz zoptymalizowanie procesu regeneracji.
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania!
Skontaktuj się z nami
Adres siedziby
TurboPort Sp. z o.o.
ul. Hrubieszowska 1
71-047 Szczecin
NIP: 852-26-18-140
KRS: 0000596322
REGON: 363494720
Zadzwoń teraz
+48 603 100 002
+48 603 100 234
+49 177 777 56 96
Doradzimy, podpowiemy i rozwiążemy Twój problem.
Jesteśmy do Twojej dyspozycji 6 dni w tygodniu:
Pon. - Pt.: 9:00 - 16:00
Sob.: 10:00 - 12:00