Kiedy i jak czyścić filtr DPF, zacznijmy jednak krótko o tym, czym jest owy filtr DPF?
Filtr DPF jest filtrem montowanym w układach wydechowych wysokoprężnych, a także benzynowych.
Oczyszcza gazy spalinowe z cząstek stałych, w których skład wchodzi głównie tlenek metalu, oraz węgiel w formie sadzy.
Jednak zadajmy sobie pytanie, kiedy i w jaki sposób należy wyczyścić filtr DPF?
Jeżeli nasz filtr bez żadnego problemu powinien wytrzymać od 150 do 300 tysięcy kilometrów, jednak pamiętajmy, że nie zawsze przypuszczenia statystyczne muszą mieć odzwierciedlenie w rzeczywistości.
Jak wyczyścić filtr DPF
Przechodząc do konkretnych metod jak wyczyścić taki filtr, jest kilka opcji:
Prostszy i tańszy sposób na czyszczenie filtra cząsteczek stałych w swoim aucie wygląda mianowicie tak, że można samemu wykonać takie czyszczenie przy pomocy wiedzy z internetu, oraz specjalnego do tego preparatu np. K2, jak wygląda takie czyszczenie na własną rękę?
Preparat stosujemy na wystudzony silnik, po zdemontowaniu czujnika ciśnienia, bądź temperatury, po wszystkim preparat całkowicie odparuje i nie pozostawi żadnych śladów, więc jak widać wykonanie tego samemu w domu, nie jest ciężkie, jednak trzeba chwilę się zastanowić, bądź poszukać w Internecie.
Co możemy zrobić aby zapobiec zapychaniu się właśnie filtra DPF?
Jest tutaj kilka „pomysłów”, jednym z nich jest, aby nie robić krótkich wycieczek po mieście, tylko wybrać się na nieco dłuższą przejażdżkę najlepiej w mniej więcej równej prędkości, a także dobrze by było trzymać stałe obroty silnika, pomoże to wypalić nagromadzone w filtrze sadzy.
Dobrze jest także nie przyspieszać nagle na niskich obrotach silnika, ponieważ może to spowodować przedostanie się niespalonego paliwa do układu wydechowego, gdzie przemieni się w sadzę zapychającą.
Profesjonalne czyszczenie filtra cząsteczek stałych
Możemy również zdać się na fachowców i zaprowadzić samochód do firmy Turboport, która zna się na tym, wie lepiej od nas jak taki zabieg oczyszczania zrobić. Z której strony byśmy na to nie spojrzeli lepiej zdać się na serwis ponieważ mają ogromne doświadczenie i przede wszystkim własny park maszyn, dzięki któremu mamy pewność solidnie wykonanej usługi co finalnie może okazać się tańszą i lepszą metodą niż kombinowanie na własną rękę z tego typu sprawami, co nie zawsze może dobrze skończyć się dla filtra DPF tylko wręcz przeciwnie. Najlepiej pomyśleć dwa razy i zdecydować jakie rozwiązanie jest lepsze i nie odkładać na później wykonania tego typu czynności.